B2B and B2C articles

B2B and B2C articles

B2B and B2C articles

B2B and B2C articles

در صورت اینکه شرکت ها بتوانند نرم افزار CRM را به شکل صحیح در سازمان خود پیاده سازی کنند از مزایای بسیار زیادی بهره مند خواهند شد که در نهایت تمام این مزیت ها به افزایش سود آوری شرکت ها می انجامد. بسیاری از شرکت ها پس از تصمیم به اجرای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان خود نتوانسته اند به موفقیت دست یابند و این موضوع خود میتواند به شما کمک کند تا بتوانید از اشتباهات آن ها درس گرفته و آن ها را تکرار نکنید و در نهایت شانس موفقیت خود را افزابش دهید.  پیگیری بهتر با مشتریان بالقوه که احتمال فروش را افزایش خواهد داد، پاسخگویی بهتر به مشتریان در زمان ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان و افزایش کارایی کارکنان در بخش فروش و خدمات پس از فروش قسمتی از مزیت هایی است که نرم افزار CRM برای شما به ارمغان خواهد آورد.  بسیاری از سازمان هایی که تصمیم گرفته اند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را در سازمان خود اجرایی نمایند در نهایت موفق به انجام این امر نشده اند، بنابراین شما می توانید تلاش نمایید که اشتباهات آنها را تکرار نکنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.  برای اطلاع از قدم هایی که باید در زمان پیاده سازی نرم افزار CRM بردارید تا به موفقیت در این زمینه برسید لطفا به وب سایت IRCoach.ir مراجعه فرمایید. 

مدیریت و پشتیبانی نرم افزار CRM

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴ ق.ظ



اصلا مهم نیست که کسب و کار شما چه اندازه ای دارد، اما اگر بتوانید رابطه قدرتمندی را بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید می توانید کسب و کار پررونق تری را بدست آورید. در سازمانهای امروزی، شما به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که برای انجام چنین کار مهم و سنگینی از راهکار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده نکند. برای کسب و کارهای کوچک تا متوسط (SMB) یا Small-to-Medium Business بسیار مفید خواهد بود که از سیستم CRM استفاده کنند؛ در حقیقت مطالعه اخیر شرکت Salesforce.com نشان می دهد که SMB ها اگر نرم افزار CRM را در سازمانشان پیاده سازی نمایند منفعت بسیار زیادی را از این طریق بدست خواهند آورد. بر اساس این تحقیق، میزان فروش تا ۲۹ درصد افزایش یافته، درحالیکه میزان بهره وری فروش نیز تا ۳۴ درصد افزایش یافته است. با این حال نیازهای یک سازمان بزرگ نسبت به سیستم CRM بسیار متفاوت تر از نیازهای یک سازمان کوچک یا متوسط است. اگر شرکت های کوچک از راهکارهای مشابه سازمانهای بزرگ پیروی کنند، احتمال اینکه سرمایه و پول خود را هدر دهند بسیار بالا خواهد بود، زیرا نیازهای این دو نوع سازمان با یکدیگر متفاوت است.


بسیاری از SMB ها برای آنکه سیستم CRM را در محل خود نصب، مدیریت و ایمن سازند دارای پرسنل و زیرساخت لازم نیستند. اینجاست که راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری بزرگترین سود و منفعت خود را نشان می دهند. SMB ها قادر خواهند بود که با پرداخت هزینه ای به یک شرکت رایانش ابری برای میزبانی نرم افزارشان هرگونه نگرانی و دغدغه را نسبت به فرایندهای پیاده سازی از بین برده و در هر زمان و مکانی از راهکار CRM استفاده کنند. با استفاده از این روش شرکت های کوچک مسیر آسانتری را برای رشد و توسعه خویش طی خواهند کرد. به همان اندازه که اندازه شرکت و تعداد افراد شاغل در آن افزایش می یابد، راهکار موردنظر نیز بسته به نیاز تغییر خواهد کرد.

سهولت در گزارش دهی

مدیریت در شرکت های SMB نیز با مدیریت در سازمانهای بزرگ تفاوت فاحشی دارد. در شرکت های کوچک، مدیران در کارهای اجرایی به صورت عملی دخیل هستند. در خصوص سیستم CRM، مدیریت باید قادر باشد تا به راحتی گزارش ها را تولید و تحلیل کند. همچنین با استفاده از سیستم CRM مدیران باید بتوانند تا به راحتی ابتکارات و فعالیت های کلیدی را در سطح سازمان مورد رصد قرار داده و مجبور نباشد که برای تفسیر اطلاعات به شخص دیگری محتاج باشد.

کاهش هزینه ها بدون اینکه خدمات پشتیبانی را از دست بدهید

مهمتر از همه این است که راهکاری مختص شرکت های SMB می بایست با بودجه کسب و کارهای کوچک همخوانی داشته باشند. این امر شاید موجب شود که از ویژگیهای کلیدی نرم افزار CRM کاسته شود اما هیچگاه نباید مساله پشتیبانی تحت تأثیر قرار بگیرد. هر شرکت کوچکی که به دنبال پیاده سازی سیستم صحیح CRM است باید به مساله مقرون به صرفه بودن توجه داشته باشد اما این بدان معنا نیست که از بعضی خدمات نظیر پشتیبانی صرفنظر کند. اگر شما کارمند آموزش دیده ای را برای مدیریت و پشتیبانی نرم افزار CRM در اختیار نداشته باشید مجبور خواهید بود که برای پشتیبانی از نرم افزار به برخی شرکت های ارائه دهنده اینگونه خدمات متوسل شوید. راهکارهایی که هزینه پایین تری دارند ولی در عوض برخی خدمات پشتیبانی آنان نیز ضعیف تر است و این گزینه مناسبی برای SMB ها به حساب نمی آیند.

شرکت های کوچکی که سیستم CRM را پیاده سازی نموده اند به زودی به این نتیجه خواهند رسید که این راهکارها یکی از اجزای اصلی رشد شرکت به حساب می آید. برای آنکه شرکتها در این زمینه به بالاترین حد تأثیرگذاری دست پیدا کنند باید بهترین نرم افزار را برای خود انتخاب نمایند. به دنبال فروشندگان بالقوه ای باشید که راهکارهای آنان نه تنها مناسب صنعت شرکت شما بلکه مناسب اندازه کسب و کار شما نیز باشد. اگر نمی توانید راهکاری را پیدا کنید که با این دو معیار مطابقت دارد، باز هم به جستجوی خود ادامه دهید.

  • hassan namvar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی